Agora zwiększa zyski w trzecim kwartale 2025 r. Ponad miliard złotych przychodów po trzech kwartałach

Grupa Agora po trzech kwartałach 2025 r. wypracowała już ponad miliard złotych przychodów. Tylko w trzecim kwartale wyniosły one 368,6 mln zł. Wyraźną poprawę wyników zanotowały segmenty: Film i Książka, Radio oraz Reklama Zewnętrzna, co przełożyło się na wzrost zyskowności całej Grupy.

Agora
Agora
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

W trzecim kwartale 2025 r. zysk Grupy Agora na poziomie EBITDA wzrósł o 33,4% i sięgnął 58,3 mln zł, a wynik operacyjny EBIT zwiększył się do 13,5 mln zł.

Film i Książka: mocne odbicie frekwencji i sukces nowych produkcji

Segment Film i Książka – obejmujący m.in. sieć kin Helios, NEXT FILM oraz Wydawnictwo Agora – osiągnął w raportowanym okresie ponad 150 mln zł przychodów. Wzrosty odnotowano zarówno w sprzedaży biletów, jak i oferty barowej.

Wpływy ze sprzedaży biletów do kin zwiększyły się o prawie 16% rok do roku i wyniosły 65,3 mln zł, natomiast przychody ze sprzedaży barowej wzrosły o ponad 13%, do 40,5 mln zł. Bardzo dynamicznie rosła również działalność filmowa – jej przychody wzrosły z 3,4 mln zł do 13,5 mln zł rok do roku.

Spółka NEXT FILM wprowadziła w tym okresie na ekrany trzy nowe tytuły: thriller "13 dni do wakacji", komedię "Teściowie 3" oraz film przygodowy "Skrzat. Nowy początek". W efekcie cały segment Film i Książka odnotował wzrost przychodów o niemal 22% r/r, z zyskiem EBIT na poziomie 17,4 mln zł oraz EBITDA wynoszącą 37,7 mln zł.

Reklama Zewnętrzna: historyczny rekord AMS

Największy wzrost wydatków reklamowych i tym samym najmocniejszy wkład w poprawę przychodów Grupy odnotowała Reklama Zewnętrzna (Grupa AMS). Wpływy reklamowe w tym segmencie zwiększyły się o niemal 14% w porównaniu z trzecim kwartałem 2024 r., osiągając 48,6 mln zł. Wrzesień 2025 r. był przy tym rekordowym przychodowo miesiącem w historii Grupy AMS.

Na pozytywną dynamikę przychodów najistotniej wpłynęły wydatki na kampanie realizowane na nośnikach typu citylight oraz digital. Segment Reklama Zewnętrzna wypracował wysokie wyniki na poziomie operacyjnym: EBIT wyniósł 7,4 mln zł, a EBITDA 17,6 mln zł.

Radio: silny wzrost przychodów cyfrowych i stabilna reklama

Segment Radio (Grupa Eurozet) również zwiększył przychody w trzecim kwartale 2025 r. Wpływy cyfrowe segmentu były wyższe o 21,7% rok do roku. To głównie efekt sprzedaży online Loterii Radia Zet oraz rosnącej liczby subskrypcji Premium TOK FM – te ostatnie były o 34,3% wyższe niż w trzecim kwartale 2024 r.

Przychody ze sprzedaży reklamy radiowej wzrosły o 2,6%, do blisko 78 mln zł. Wyniki operacyjne segmentu Radio poprawiły się zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA – osiągnęły odpowiednio 13,7 mln zł oraz 18,8 mln zł.

Prasa Cyfrowa i Drukowana: presja kosztowa i słabsza sprzedaż papieru

W segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana (Wyborcza) odnotowano spadek wyników operacyjnych zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA w porównaniu z trzecim kwartałem 2024 r. Na rezultaty negatywnie wpłynęły przede wszystkim koszty restrukturyzacji i usług obcych, a także spadek przychodów z eventów oraz ze sprzedaży papierowej wersji dziennika.

Przychody ze sprzedaży reklam w tym segmencie nieznacznie spadły – o 0,6% – do 15,4 mln zł. Przychody cyfrowe dziennika wyniosły blisko 18,1 mln zł, co oznacza wzrost o 1,8 p.p. względem analogicznego okresu rok wcześniej. Na koniec września 2025 r. liczba aktywnych i płatnych prenumerat cyfrowych "Gazety Wyborczej" sięgnęła blisko 317,6 tys.

Internet: słabsza sprzedaż reklam online

W trzecim kwartale 2025 r. segment Internet (Gazeta.pl oraz Yieldbird) odnotował spadek przychodów. Całkowite przychody wyniosły 30,2 mln zł, co oznacza spadek o 4,7% rok do roku. Wpływy ze sprzedaży reklam internetowych były niższe o 7,6% w stosunku do trzeciego kwartału 2024 r. i wyniosły 27,8 mln zł.

Agora liderem komercyjnego zasięgu

Grupa Agora utrzymuje na rynku pozycję największej pod względem zasięgu komercyjnego grupy mediowej w Polsce. Od stycznia 2025 r. pozostaje liderem rynku w zestawieniu Top Media Owners, obejmującym platformy Internet, Radio, Telewizja oraz Outdoor.

Jak podano, Grupa Agora posiada unikalne portfolio mediowe, które obejmuje m.in. Internet, Radio i Outdoor wliczane do badania zasięgu przez Mediapanel/Gemius. W badaniu wykorzystano wskaźnik "Real Users - średnia dzienna", przy czym analizowany był Channel space type: Commercial, a dane crossmedia obejmowały wskazane platformy.

Źródło danych: skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Agora wg MSSF za 3. kw. 2025 r.

Przypis:

1 Źródło: Badanie Mediapanel/ Gemius; styczeń – październik 2025; wskaźniki: "Real Users - średnia dzienna"; Channel space type: Commercial; dane crossmedia dla platform: Internet, Radio, Telewizja, Outdoor. Zestawienie Top Media Owners. Opracowanie Agora S.A.

Wybrane dla Ciebie