audioXi (Grupa RMF) poszerza zasięg reklamy digital audio. Do sieci dołącza TuneIn
Sieć reklamy digital audio audioXi, działająca w ramach Grupy RMF, ogłosiła rozszerzenie portfolio o globalnego partnera – TuneIn. To jedna z największych na świecie platform streamingowych z ofertą obejmującą m.in. podcasty, audiobooki, muzykę, wiadomości oraz transmisje wydarzeń sportowych na żywo. W Polsce z TuneIn korzysta ok. 1,5 mln UU miesięcznie.
TuneIn: platforma agregująca treści i lojalna społeczność
TuneIn nie jest klasycznym radiem internetowym. Platforma łączy funkcje agregatora i dystrybutora, zapewniając dostęp do setek tysięcy stacji radiowych z całego świata oraz szerokiego katalogu treści audio – od podcastów i audiobooków po serwisy informacyjne, muzykę i relacje sportowe live. Jak podkreśla audioXi, różnorodność treści przekłada się na wysoki poziom zaangażowania użytkowników, a w konsekwencji – na atrakcyjność powierzchni reklamowej dla marek poszukujących jakościowych kontekstów emisji.
Większe inventory w Europie i nowy model współpracy
Nowa umowa, realizowana przez Bauer Media Audio również w Portugalii i Słowacji, oznacza istotny wzrost dostępnego inventory reklamowego w Europie. W praktyce ma to przełożyć się na miliony dodatkowych odsłon reklam miesięcznie w treściach TuneIn – w tym m.in. w radiu na żywo, podcastach, muzyce, sporcie, wiadomościach i transmisjach wydarzeń.
Jednocześnie współpraca ma wymiar strategiczny: to pierwsza bezpośrednia komercyjna współpraca audioXi z TuneIn wykraczająca poza dotychczasową umowę dystrybucyjną treści. Przejście na model partnerstwa bezpośredniego ma zapewnić większą efektywność, przejrzystość i elastyczność zakupu oraz sprzedaży powierzchni reklamowej.
– Dołączenie TuneIn do naszej sieci to ważny krok w kierunku budowania kompleksowego i różnorodnego ekosystemu reklamy audio. Jako jedyna sieć audio w Polsce funkcjonujemy w tak szerokiej formule, łącząc radio, streaming i treści on-demand i wciąż sukcesywnie powiększamy nasze portfolio. Szczególnie ważne jest dla nas zapewnienie reklamodawcom brand safety, które gwarantuje wysoką jakość środowiska reklamowego – komentuje Wiktoria Bobrowicz, Product Manager, audioXi.
TuneIn domyślnie w każdej kampanii audioXi – bez progów wejścia
AudioXi informuje, że dzięki elastycznym warunkom zakupu oraz brakowi minimalnych limitów emisji TuneIn stanie się domyślną częścią każdej kampanii realizowanej w sieci. Oznacza to łatwiejszy dostęp do tej powierzchni zarówno dla dużych marek, jak i mniejszych reklamodawców rozpoczynających działania w digital audio.
W ramach kampanii na TuneIn dostępne mają być formaty:
- pre-roll – wskazywany jako gwarantujący wysoką uwagę odbiorcy i brak ryzyka przerwania komunikatu w trakcie odsłuchu,
- mid-roll – rozszerzający inventory platformy i umożliwiający dodatkowe formy ekspozycji.
O audioXi
audioXi to sieć reklamy digital audio, która od 2023 roku integruje stacje radiowe i platformy audio. Umożliwia prowadzenie kampanii opartych na danych demograficznych, geolokalizacyjnych i behawioralnych, zamiast wyłącznie na obecności użytkowników w konkretnych kanałach online. Obecnie obejmuje ponad 50 rozgłośni i dociera do blisko 6 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie.