RMF FM nadal liderem, ale z wyraźnym spadkiem po wakacjach. Jedynka zyskuje, a Audytorium 17 rośnie najszybciej wśród sieci
RMF FM utrzymał pozycję lidera rynku radiowego w Polsce w okresie wrzesień–listopad 2025 r., jednak jego udział w czasie słuchania obniżył się w porównaniu z letnim pomiarem. Zyski po stronie stacji ogólnopolskich widać przede wszystkim w wynikach Jedynki (Program 1 Polskiego Radia) oraz – w ujęciu sieci – Audytorium 17, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu.
Dane pochodzą z badania Radio Track – KBR (Kantar Polska), a wskaźniki dotyczą udziału w czasie słuchania (%) w porównywalnych, trzymiesięcznych okresach kroczących (opracowanie: SoftReport Explorer, 08.12.2025).
Lider utrzymany, ale rynek "oddycha" po lecie
W najnowszym okresie wrzesień–listopad 2025 RMF FM osiągnął 28,3% udziału w czasie słuchania, co oznacza spadek o 1,3 pkt proc. względem okresu czerwiec–sierpień 2025 oraz -0,9 pkt proc. rok do roku (wobec wrzesień–listopad 2024).
Drugą pozycję utrzymało Radio ZET z wynikiem 14,5% (zmiana: -0,3 pkt proc. vs czerwiec–sierpień 2025; -0,7 pkt proc. r/r). Łącznie dwie największe stacje (RMF FM i Radio ZET) odpowiadają za 42,8% udziału w czasie słuchania w tej grupie stacji ogólnopolskich i ponadregionalnych, co potwierdza wysoką koncentrację rynku na szczycie.
Jedynka wyraźnie w górę, Eska ROCK ponad dwukrotnie lepsza r/r (z niskiej bazy)
Najmocniejszą dodatnią zmianę w porównaniu z okresem letnim zanotowała Jedynka – Program 1 Polskiego Radia: 4,9%, czyli +0,8 pkt proc. vs czerwiec–sierpień 2025 oraz +0,5 pkt proc. r/r.
Na tle dynamik uwagę zwraca również Radio Eska ROCK: 1,1%, co oznacza +0,3 pkt proc. vs czerwiec–sierpień 2025 i +0,6 pkt proc. r/r (w praktyce ponad dwukrotny wzrost w ujęciu rocznym, choć z relatywnie niskiej bazy).
Wśród spadków – poza liderem – najsilniej cofnęło się Radio Maryja: 1,9% (-0,3 pkt proc. vs czerwiec–sierpień 2025; -0,4 pkt proc. r/r).
Ranking stacji ogólnopolskich i ponadregionalnych (udział w czasie słuchania, IX–XI 2025)
- RMF FM – 28,3% (-1,3 pkt proc. vs VI–VIII 2025; -0,9 pkt proc. r/r)
- Radio ZET – 14,5% (-0,3; -0,7)
- Jedynka (PR1) – 4,9% (+0,8; +0,5)
- Radio VOX FM – 3,7% (-0,2; +0,4)
- Antyradio – 2,5% (0,0; +0,1)
- Trójka (PR3) – 2,3% (+0,3; +0,2)
- Radio TOK FM – 2,1% (+0,1; -0,5)
- Radio Maryja – 1,9% (-0,3; -0,4)
- Radio RMF Classic – 1,5% (+0,2; +0,1)
- Radio Eska ROCK – 1,1% (+0,3; +0,6)
- (pozostałe w zestawieniu: Dwójka PR2 – 0,6%; Radio Wnet – 0,5%; Polskie Radio 24 – 0,5%)
Warto odnotować, że suma udziałów czterech ujętych w zestawieniu anten Polskiego Radia (PR1, PR2, PR3 i PR24) wyniosła 8,3% w IX–XI 2025 wobec 7,2% w VI–VIII 2025 oraz 7,4% rok wcześniej – co wskazuje na poprawę pozycji tej grupy w najnowszym pomiarze.
Sieci radiowe: ESKA liderem, Audytorium 17 najszybciej rośnie
W ujęciu sieci radiowych pierwsze miejsce utrzymało Radio ESKA: 6,8% (+0,1 pkt proc. vs VI–VIII 2025, ale -0,4 pkt proc. r/r). Najmocniejszy skok wykonało Audytorium 17 – 4,9%, czyli +0,9 pkt proc. względem okresu letniego i +0,7 pkt proc. r/r. Na przeciwnym biegunie znalazło się Radio Plus z wynikiem 2,1% i spadkiem -0,5 pkt proc. vs VI–VIII 2025.
Źródło danych: Radio Track – KBR (Kantar Polska), wskaźnik: udział w czasie słuchania (%), okresy trzymiesięczne kroczące; opracowanie SoftReport Explorer (08.12.2025).